1. lékařská fakulta Univerzita Karlova 1. lékařská fakulta Univerzita Karlova
02.03.2021

Nabídka vzdělávacích akcí

Centrum celoživotního vzdělávání UK a Ústřední knihovna UK nabízí aktualizovanou nabídku vzdělávacích akcí:

Centrum celoživotního vzdělávání UK

AKCE

DATUM

ANOTACE

Seminář komunikace prostřednictvím sociálních sítí

17. 3.-26. 5. 2021

Účastníci se dozvědí, co sociální sítě jsou a jak je mohou efektivně využívat pro prezentaci projektů a výsledků své práce. Probereme přínosy a rizika spojená s používáním sociálních sítí. Ukážeme si, jak nejlépe sestavit působivý obsah a také jak si připravit delší „kampaně“.

Testování ve vysokoškolské výuce 1

16. 3.-30. 3. 2021

Účastníci cyklu tří webinářů se seznámí s technikami, které pomáhají navrhnout a vytvořit kvalitní testové úlohy, jejichž cílem je měřit znalosti a dovedností objektivně, spravedlivě a reprodukovatelně.

Testování ve vysokoškolské výuce 2

6. 4.-20. 4. 2021

Trojice webinářů Testování ve vysokoškolské výuce 2 navazuje na základní program Testování ve vysokoškolské výuce 1. Účastníci se podrobněji seznámí se správnou praxí při hodnocení znalostí a dovedností na vysokých školách a vyzkouší si vybrané metody a postupy.

VŠ výuka založená na důkazech

15. 4.+ 29. 4. 2021

Jak zkušení vyučující, kteří výuku svých předmětů průběžně aktualizují, tak ti, kteří s ní teprve začínají, mají mnoho možností, kterým směrem napřít svoji energii. Zpravidla se v omezeném čase a s omezenými zdroji snažíme připravit ji tak, aby byla pro studenty co nejpřínosnější. Webinář má 2 části: 1: Výsledky učení + 2: Malé změny s velkým dopadem

Academic writing

4.5.-18. 5. 2021

Do you need to publish scientific papers in English? Do people not understand what you write? If so, this series of interactive lectures and workshops is for you. Topics will include the differences between Czech and English scientific writing style, how to structure individual sentences within paragraphs, how to improve the flow of your writing, how to correctly use transitions, and how to analyze your own (or student’s) writing.registration


!!! Návod na přihlášení do Vzdělávacího portálu naleznete na odkazu
https://cuni.cz/UK-8434.html.

Ústřední knihovna UK

AKCE

DATUM

ANOTACE

Základy práce se Zoom meetings

02.03.2021

ZOOM je vhodný pro video konference nebo webináře. Zoom umožňuje, jak běžné funkce ztišení mikrofonů účastníků, sdílení plochy, chatování mezi účastníky nebo zaznamenávání konference ve formě videa, tak funkce pokročilé jako možnost sdílení prezentace, přepínání na whiteboard nebo zadávání předem připravených anket.

Základy práce s audio/video soubory ve službě Streamserver CUNI

04.03.2021

Stremovací server ukládá a přehrává videa v chráněném nebo volném režimu. Videa jsou prezentována na samostatném portálu anebo se vkládají do kurzů Moodle či přednášek a prezentací uložených v LMS Adobe Connect.

Tvorba a administrace kurzu v Moodle

09.03.2021

Cílem je seznámit účastníky školení se základní obsluhou online kurzu v Moodle. Budeme se soustředit zejména na tyto dovednosti: založení kurzu, orientace v prostředím Moodlu, nastavení kurzu, administrování kurzu, zálohování kurzu, vkládání materiálů, tvorbu kurzu s ohledem na didaktické zásady.

Základy práce s MS Teams

11.03.2021

Microsoft Teams je online nástrojem suplujícím prezenční setkávání v rámci třídy, kruhu a dalších organizovaných skupin studentů s vyučujícím. Seminář se bude zabývat základním nastavením a orientací v MS Teams. Pozornost bude věnována zejména specifikům přihlášení, vytvoření týmu a kanálu, vložením studijního materiálu a virtuální místnosti.

Sběr a hodnocení úkolů v Moodle

16.03.2021

Budou představeny moduly Úkol, Workshop a Úkol Turnitin. Budeme se soustředit zejména na tyto dovednosti:nastavení, zadávaní a hodnocení úkolů; zadávání vzájemně hodnocených úkolů; nastavení, zadavání a hopdnocení úkolů Turnitin v Moodle.

Práce s MS Teams 2 – pro pokročilé

17.03.2021

Seminář volně navazuje na předchozí Základy práce s MS Teams. Cílem bude účastníky seznámit s možnostmi týmové komunikace, spolupráce a testování. Pozornost bude rovněž věnována specifikům a omezením, která se pojí se zmíněnými tématy v prostředí MS Teams. V neposlední části bude představena aplikace MS Stream.

Úvod do systémů pro prevenci plagiátorství na UK

17.03.2021

Kurz se zaměřuje na problematiku využití systémů pro prevenci plagiátorství používaných na UK, konkrétně pak webové aplikace Turnitin a Thesis, resp. Odevzdej. Orientuje se na základní ovládání aplikací, jejichž prvotní nasazení do výuky je možné již po několika desítkách minut, ale pracuje také s pedagogickými aspekty hodnocení prací a dosavadními zkušenostmi s touto problematikou na Univerzitě Karlově.

Práce s MS Teams 2 – pro pokročilé

22.03.2021

Seminář volně navazuje na předchozí Základy práce s MS Teams. Cílem bude účastníky seznámit s možnostmi týmové komunikace, spolupráce a testování. Pozornost bude rovněž věnována specifikům a omezením, která se pojí se zmíněnými tématy v prostředí MS Teams. V neposlední části bude představena aplikace MS Stream.

Testování v Moodle

23.03.2021

Cílem je seznámit účastníky školení s tvorbou a administrací testů v Moodle. Budeme se soustředit zejména na tyto dovednosti: nastavení testu, známkování testu, vkládání testových otázek, různé typy testových otázek, práce s bankou úloh.

Socrative Pro ve výuce

25.03.2021

Socrative je online nástroj na tvorbu krátkých testů či kvízů pro rychlou zpětnou vazbu při výuce. Na školení budou prezentovány také pokročilejší možnosti, jaké nabízí licencovaný účet Socrative PRO.

Tvorba multimediální knihy

31.03.2021

Publikační systém ePubli poskytuje unikátní automatizované publikování elektronických knih s vysokým stupněm zabezpečení proti redistribuci. Díky mKnihovně budou moci pedagogové snadno vytvářet a publikovat knihy v atraktivnějším formátu.

Využití MS Teams pro distanční výuku

06.04.2021

Těžiště semináře bude spočívat v následujících tématech a okruzích: různé tenanty v rámci UK, přehled základních funkcí MS Teams, novinky a aktualizace, spolupráce v týmu, možnosti synchronní komunikace (virtuální místnost).

Možnosti komunikace v Moodle

07.04.2021

Cílem školení je představit možnosti komunikace mezi účastníky kurzů v Moodle a získávání zpětné vazby od studentů. Představeny budou zejména tyto funkce: zprávy, fórum, chat anketa, dotazování, dotazník, průzkum

Realizace online výuky v Adobe connect

08.04.2021

Adobe Connect je webový server umožňující realizaci elektronického vzdělávání. Zajišťuje ukládání, distribuci a přehrávání multimediálního výukového obsahu určeným skupinám uživatelů. Sestavování, přehrávání a distribuci obsáhlých studijních plánů i samostatných kurzů.

Základy práce s audio/video soubory ve službě Streamserver CUNI

08.04.2021

Stremovací server ukládá a přehrává videa v chráněném nebo volném režimu. Videa jsou prezentována na samostatném portálu anebo se vkládají do kurzů Moodle či přednášek a prezentací uložených v LMS Adobe Connect.

Základy práce se Zoom meetings

13.04.2021

ZOOM je vhodný pro video konference nebo webináře. Zoom umožňuje, jak běžné funkce ztišení mikrofonů účastníků, sdílení plochy, chatování mezi účastníky nebo zaznamenávání konference ve formě videa, tak funkce pokročilé jako možnost sdílení prezentace, přepínání na whiteboard nebo zadávání předem připravených anket.

Rozvíjení spolupráce v Moodle

14.04.2021

Toto školení je zaměřeno na podporu spolupráce studentů v Moodlu. Budou představeny moduly slovník (druhy slovníků a jejich vzhled, tvorba hesel, propojování hesel, vkládání komentářů), databáze (nastavení databáze, vytvoření šablony záznamu, hodnocení příspěvků v databázi), wiki (tvorba wiki, kolaborativní a individuální režim, editování wiki studenty).

Využití MS Teams pro distanční výuku - pokračování

20.04.2021

Tento seminář volně navazuje na předchozí. Těžiště semináře bude spočívat v následujících tématech a okruzích: možnosti asynchronní komunikace, poznámkový blok, zadávání úkolů a testování. Seminář nabídne také doporučení pro vyučující, tipy a triky.

Turnitin v distančním vzdělávání

20.04.2021

Kurz se zaměřuje na problematiku využití systémů pro prevenci plagiátorství používaných na UK, konkrétně pak webové aplikace Turnitin a Thesis, resp. Odevzdej. Součástí kurzu je i připomenutí práce s protokolem kontroly originality kvalifikační práce ukládaným do SIS, a to jak ze systému Theses, tak systému Turnitin. Prezentovány budou také výsledky komparace s dalšími dostupnými nástroji.

Známky a sledování aktivity studenta v Moodle

21.04.2021

Cílem je seznámit účastníky školení s možnostmi známkování a sledování aktivity studenta a jeho pokroku v kurzu v Moodle. Dále se budeme soustředit na nastavení podmínek absolvování celého kurzu a udílením odznaků. Budeme zabývat těmito funkcemi moodle: zobrazení přehledu známek, kategorie známek, metody výpočtu souhrnné známky, podmíněné plnění aktivit.

Tvorba H5P a Hot Potatoes v Moodle

27.04.2021

Cílem je seznámit účastníky školení s možnostmi pokročilejších činností v Moodle. Nejprve bude pozornost věnována modulu H5P pro rozmanitou tvorbu interaktivního materiálu. Následně bude představen modul Hot Potatoes vodný pro ověření znalostí studentů.

Autorské právo a e-learning

04.05.2021

Autorské právo – základní otázky – užití oprávněné – smlouvy – zákonné licence – užití cizích děl při vlastní přednášce či jiné výuce – využití vlastní přednášky jinými – kolektivní správa práv ve vztahu k výuce – prezenční x distanční výuka – neoprávněné užití – legislativa – judikatura – diskuse nad aktuálními problémy.

Jak oživit online kurz II.

18.05.2021

Online přednáška resp. webinář bude věnován didaktickým i technologickým možnostem jak udělat online vzdělávání atraktivnější a efektivnější. Dozvíte se jak kombinovat synchrónní a asynchrónní formy online vzdělávaní, jak zapojit online sociálni učení, jaké aplikace jsou k dispozici a jak to všechno zakomponovat do stávajících online kurzů.

Jak podporovat open science: série školení pro technicko-administrativní pracovníky

25. 5., 27. 5., 8. 6. a 10. 6. 2021

Série přednášek věnovaných tématům open science z optiky administrativních pracovníků poskytujících metodickou a administrativní podporu v souvislosti s otevřeným přístupem k vědeckým informacím, respektive podporou vědy a výzkumu na UK.


Podrobné informace
o jednotlivých akcích a další nabídku najdete na webových stránkách Centra celoživotního vzdělávaní UK a Ústřední knihovny UK nebo taky ve vzdělávacím portálu UK. Centrum celoživotního vzdělávání, Ústřední knihovnu i Centrum pro podporu e-learningu naleznete také na facebookových stránkách. Návod na přihlášení do Vzdělávacího portálu naleznete na odkazu https://cuni.cz/UK-8434.html.

Sdílíme také nabídku Univerzitního centra klinické farmacie pro specializační a kontinuální vzdělávání – UCKF.

Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, UK

AKCE

DATUM

ANOTACE

Hepatopatie, diagnostické markery a úpravy dávkování léčiv u různých stupňů a typů hepatopatií

26.03.2021

Tento kurz podrobně představí diagnostické algoritmy podstatné pro rozpoznání různých stupňů a typů hepatálního poškození, upozorní na nejčastější typy hepatopatií a základní specifika léčebných strategií. Podrobněji se zaměří na předpokládané a známé změny farmakokinetiky, farmakodynamiky a změny terapeutické hodnoty léčiv u různých typů hepatopatií a na léčiva, jejichž terapeutická hodnota je při hepatopatiích negativně ovliněna.

Renokardiální a kardiorenální syndrom v různých klinických stádiích (pokr.)

23.04.2021

Tento vzdělávací kurz poskytne hlubší vhled do problematiky kardiorenálního a renokardiálního syndromu a představí posluchačům postupy, jak z diagnostických markerů rozpoznat a odlišit různé formy a různá stádia těchto syndromů. Vzdělávací akce bude zaměřena především na specifika intervencí klinických farmaceutů v jednotlivých stádiích těchto syndromů při individualizaci lékových režimů u různých typů léčiv a různých nemocných.

Přehled klinicky významných rizik u různých zástupců ze skupiny antidepresiv a principy individualizace lékových režimů při zohlednění individuální účinnosti, bezpečnosti a nákladové efektivity léčby

21.05.2021

Kurz se zaměří na rizika farmakoterapie (nežádoucí účinky, lékové interakce, relativní a absolutní kontraindikace), které je třeba respektovat při racionální volbě antidepresiv v individualizované léčbě u různých skupin nemocných s různým spektrem komorbidit a různými lékovými režimy. Budou shrnuty nejčastější klinicky významná rizika, monitorování účinnosti a rizik farmakoterapie, přístupy v individualizaci dávek a rozhodovací algoritmy pro záměnu lékových režimů při výskytu polékových reakcí.


počet zobrazení: 421 poslední aktualizace: 02.03.2021
Hodnocení: (hodnotil 1 uživatel) Kliknutím na tento odkaz upozorníte autora, že jeho článek už zřejmě není aktuální.